Cum tratăm durerile de spate?

Cum tratăm durerile de spate?

Ce este durerea de spate?

Durerea de spate, fiind una dintre cele mai întâlnite probleme de sănătate ale secolului 21, este o afecțiune la nivelul mușchilor, care apare din cauza unei întinderi musculare sau a unei leziuni la nivelul lombar. Aceasta poate duce la afecțiuni mult mai grave, cum ar fi scolioza, cifoza, stenoza, torticolusul etc.

Potrivit statisticilor din Marea Britanie, durerile de spate au început să fie din ce în ce mai dese în rândul oamenilor începând cu vârste foarte fragede. Cauza lor diferă de la o vârstă la alta. Copiii cuprinși între vârstele 7-14 ani, se plâng de dureri la nivelul spatelui, cauzate de poziția incorectă pe care o au la școală sau de greutatea ghiozdanelor.

Timpul îndelungat petrecut pe scaun

După cum am menționat mai sus, unul dintre factorii care declanșează durerea musculară de spate este timpul pe care îl petrecem pe scaun, la birou, la calculator. Pentru a avea o viață sănătoasă, așa cum ne este prezentat și la televizor sau la recomandarea medicilor, trebuie să facem mișcare.

Majoritatea adulților, în proporție de 80%, au dureri de spate, din cauza stilului de viață sedentar. Poziția incorectă și aplecată la birou, ridicarea obiectelor grele, șofatul sunt unele dintre cele mai frecvente cauze care apar în timpul serviciului.

Este demonstrat că bătrânii care au o viață activă, sunt mai sănătoși și mai puternici fizic față de cei care au o viață sedentară. Toți ne simțim bine în zona de confort, însă este foarte bine să încercăm să ieșim din ea, pentru a evita astfel de probleme.

Simptomele durerii de spate

  • O senzație difuză în zona lombară
  • Durere de gât
  • Durere ascuțită care străbate piciorul
  • Imposibilitatea de a sta drept în picioare
  • Abilitate scăzută de a flexa spatele
  • Neputința de a fii productiv la serviciu
  • Stare de moleșeală
  • Durere cervicală

Cum putem trata aceste simptome?

Dacă ai o senzație de durere în zona lombară, durere ascuțită, fulgeratoare, care străbate piciorul, imposibilitatea de a sta drept în picioare, mișcare scăzută, abilitate redusă de a flexa spatele, este necesar să iei măsuri înainte ca acestea să se dezvolte în afecțiuni mai periculoase.

Mai jos îți vom prezenta câteva tratamente pe care ți le recomandăm: exerciții pentru îndreptarea și prevenirea durerilor de spate, purtarea unui corector de postură, ajustarea condițiilor de muncă și îmbunătățirea stilului de viață.

Exerciții pentru îndreptarea și prevenirea durerilor de spate

1. Întinderea coloanei vertebrale

Mulți oameni cred că dacă coloana vertebrală este un os, ea nu poate fi întinsă. Total greșit! Cum ne întindem picioarele pentru că ne dor genunchii, așa trebuie să ne întindem și coloana vertebrală, pentru a putea ameliora durerile de spate sau pentru a le preveni.

Exercițiul este simplu, trebuie să te așezi în genunchi, cu mâinile întinse și sprijinite de podea, astfel încât ele să fie paralele cu picioarele. Stai sprijinit în mâini și picioare, lăsând ușor posteriorul pe călcâie, întinzând coloana vertebrală. Exercițiul trebuie repetat de 8-10 ori, timp de un minut pentru fiecare repetare.

2. Aplecări

Întinderea mușchilor lombari este foarte importantă, deoarece sunt unii dintre cei mai rigizi mușchi. De aceea, este nevoie de cât mai multe exerciții pentru a-i destinde sau a-i împiedica să se încordeze.

Pentru început, trebuie să stai în picioare și să iei poziția de drept, cu picioarele apropiate și brațele pe lângă corp. Apoi, lent, se îndoaie trunchiul, până când palmele ating degetele de la picioare. Acest exercițiu relaxează spatele și brațele și întinde foarte bine coloana vertebrală și genunchii. Poziția se menține 20-30 de secunde, până la 6 repetări.

3. Extensii ale spatelui

Acest exercițiu este cunoscut de toată lumea, fiind unul dintre jocurile copilăriei: “podul”.

Trebuie să te întinzi pe spate, cu genunchii ridicați și îndoiți la o distanță de 10-15 centimetri unul de celălat. Apoi, îndoaie mâinile, astfel încât palmele să fie în dreptul feței, iar coatele în zona coastelor. Ridică-te ușor, astfel încât palmele să fie lipite de podea și întinde cât poți de mult spatele. Repetă de 8-10 ori, menținând postura 10-20 de secunde fiecare repetare.

Purtarea unui corector de postură

Indiferent că avem o viață activă sau una sedentară, scaunul de la birou sau de la mașină ne așteaptă în fiecare zi, de aceea mereu trebuie să existe o soluție alternativă. Din cauza oboselii și a rutinei de la serviciu, nu mai avem o stare pozitivă și începem să luăm o poziție greșită, și anume, acea poziție populară “cocoșată”. Din aceaastă cauză ar trebui să te asiguri că ai grijă de sănătatea spatelui tău și începi să folosești un corector de postură.

Cum te ajută acest corector de postură? 

  • Reașează vertebrele în poziția corespunzătoare
  • Ajută la reducerea durerilor de gât și de spate
  • Regenerează mobilitatea mușchilor
  • Vindecă scolioza, cifoza, stenoza
  • Oferă mai multă mobilitate pentru întregul corp
  • Asistă postura naturală și corectă a spatelui
  • Asigură o respirație mai bună
  • Îmbunătățește circulația sângelui
  • Îmbunătățește aspectul fizic 

Corectorul de postură dezvoltă memoria musculară pentru a-ți menține mușchii spatelui într-o poziție corectă și sănătoasă. Acest corector de postură este confortabil și foarte ușor de echipat, atât peste, cât și sub haine. Poate fi folosit cu succes în multe alte activități, nu doar la birou. Se poate ține pe tot parcursul orelor de serviciu, însă este de ajuns și 3-4 ore pe zi, timp de o lună pentru rezultate vizibile. 


Poți comanda direct Revan Posture Corrector adăugând în coș produsul de mai jos:


Ajustarea condițiilor de muncă

Dacă ai un job care te ține 8 ore pe scaun, trebuie să acorzi mare atenție condițiilor de muncă. Asigură-te că ai mereu o poziție dreaptă, confortabilă, care să nu forțeze zona cervicală, pentru a evita durerile de gât. Scaunul trebuie sa fie unul confortabil, de un material moale, evitând cele de lemn sau metal.

Nu uita să păstrezi aerul curat și proaspăt în camera în care te afli. Aerisește zilnic deoarece creierul tău trebuie să se oxigeneze corespunzător. Și, desigur, nu uita de pauze. O dată la 60 de minute să te ridici de la birou pentru a-ți întinde picioarele și spatele. Acest lucru va relaxa mușchii și-ți va da puterea de a continua munca pe care o ai de făcut.

Îmbunătățirea stilului de viață

Majoritatea oamenilor din ziua de azi, având atât de multă tehnologie, refuză să facă mișcare, neștiind că acest lucru poate avea consecințe asupra corpului mai târziu. Sunt foarte multe lucruri pe care le poți face în timp ce mergi la serviciu sau în loc să stai seara pe canapea, vizionând un film.

Îți las aici câteva sugestii prin care îți poți îmbunătăți stilul de viață, având una activă și sănătoasă:

  • Mersul pe jos
  • Înnotul
  • Alergatul
  • Plimbatul prin parc
  • Mersul la sală

Tu ce faci pentru sănătatea spatelui tău? Răspunsul tău îi poate ajuta și pe alții, așa că te invităm să ne lași un comentariu mai jos și să distribui acest articol!

Revan Glasses

Povestea Revan a început pe 20 aprilie 2016, când am pus în practică dorința de a crea și de a aduce un produs nou și util în România. Prin intermediul acestui blog, întreaga echipă Revan Glasses face toate eforturile pentru a-ți pune la dispoziție sfaturile necesare pentru a-ți proteja sănătatea.

Lasă un răspuns