Exerciții pentru ochi simple și rapide - Vezi care sunt acestea
Revan_Phantom

Păstrează-te sănătos cu cele mai simple exerciții pentru ochi

aprilie 17, 2017 1
exercitii-pentru-ochi.jpg

Oboseala oculară se poate instala foarte ușor. Drept urmare apar durerile, senzația de uscăciune sau mâncărime și chiar lăcrimarea. Noi te invităm să încerci o serie de exerciții pentru ochi, care să te ajute să scapi de efectele pe care supra-solicitarea acestora le produce.

Sunt simplu de realizat și nu îți vor răpi foarte mult din timpul liber. Nu este mai dezirabil să ne îngrijim de sănătatea noastră pentru a preveni apariția unor afecțiuni? Dacă ai răspuns pozitiv la această întrebare, înseamnă că suntem pe aceeași pagină.

Dar, înainte de a intra în detalii, haide să stabilim împreună cauzele oboselii oculare. Dacă problema cu care te confrunți tu este una mai gravă, este foarte posibil ca exercițiile oculare să nu îți fie de folos. Oboseala oculară se instalează de regulă atunci când petreci perioade îndelungate de timp în fața dispozitivelor digitale, citești mult sau prin natura jobului tău, ești nevoit să focalizezi ochiul pe anumite detalii, aspect ce la un moment dat duce la oboseala oculară.

Exerciții pentru ochi

Aceste exerciții pentru ochi se realizează cu scopul de a-i relaxa, fiind indicate pentru oricine simte această nevoie. În situația în care simți că nu ai o privire clară, că ai amețeli și dureri de cap, cu siguranță acestea îți vor fi benefice. Iar dacă nu prezinți aceste simptome, însă vrei să te asiguri că îți păstrezi ochii sănătoși, poți face zilnic câteva dintre aceste exerciții. În final, prevenția este cea mai bună apărare, corect?

ebook de gaming

#1 Acoperă palmele cu ochii

Acest exercițiu îți va reduce stimulii din ochi și creier. Prin simpla închidere a ochilor și apăsarea ușoară a palmelor pe aceștia, vei răspândi pelicula lacrimală uniform pe ochi, ajutându-i să se relaxeze. Iată ce trebuie să faci, pas cu pas:

  • Așază-te confortabil într-un scaun. Freacă mâinile între ele până când devin călduțe.
  • Închide ochii și acoperă-i cu palmele. Încearcă să nu apeși pe globul ocular și nici să acoperi nasul.
  • Asigură-te că nu pătrund raze de lumină printre spațiile dintre degete, pe lângă nas sau prin colțul ochilor. Lumina nu va relaxa ochii, ci îi va stimula.
  • Respiră ușor și adânc și gândește-te la ceva relaxant. Atunci când nu mai vezi nimic în afară de întuneric, poți lua palmele și deschide ochii.
  • Repetă exercițiul timp de 2-5 minute, după bunul plac.

#2 Masarea ochilor

Acest exercițiu va contribui la îmbunătățirea circulației sanguine din zona ochilor și a feței, pregătindu-ți ochiul pentru exerciții. Iată care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi:

  • Înmoaie un prosop în apă caldă și unul în apă rece. Pune prosopul cald pe față, asigurându-te că îți acoperă sprâncenele, pleoapele și pomeții.
  • După trei minute dă jos prosopul cald de pe față și așază-l pe cel rece.
  • Alternează cele două prosoape de câte ori dorești, cu mențiunea că trebuie să termini cu cel rece, pentru ca porii să se închidă.
  • Acest exercițiu va determina dilatarea vaselor de sânge, aspect ce va stimula circulația în zona feței.
  • Acum, poți masa fața. Înmoaie un prosop în apă călduță și freacă cu el fruntea, gâtul și obrajii. Utilizează degetele pentru a masa ușor fruntea.
  • Spală-te bine pe mâini. Închide ochii și masează ușor pleoapele, prin mișcări circulare ale degetelor. Asigură-te că nu apeși tare pe ochii. Presiunea subtilă va stimula mușchii ochiului.

#3 Exerciții de focalizare

Aceste exerciții pentru ochi îți vor îmbunătăți capacitatea de focalizare în apropiere și la depărtare. Vor ajuta la întărirea mușchilor oculari și la menținerea sănătății ochilor. Te întrebi ce trebuie să faci?

  • Așază-te pe un scaun sau stai în fața unui perete alb. Plasează-ți degetul mare la aproximativ 10 cm în fața ochilor și concentrează-te asupra lui.
  • Acum fă același lucru concentrându-te asupra unui obiect ce se află la o distanță de 3-6 m, pentru 10 -15 secunde.
  • După 10-15 secunde, repetă exercițiul cu degetul.
  • Repetă exercițiile de 5 ori.

#4 Exerciții de apropiere

Este un excelent exercițiu de focalizare, întrucât trebuie să ajustezi permanent modul în care focalizezi de la diferite distanțe. Asigură-te că urmezi următorii pași:

  • Așază-te într-o poziție confortabilă.
  • Întinde-ți brațul cu degetul mare în poziția autostop, cu degetul mare în sus.
  • Focalizează pe deget. Apropie treptat degetul mai aproape de tine, focalizând până când ajunge la o distanță 3 cm de față.
  • Îndepărtează-l din nou, până când brațul îți este complet întins.
  • Repetă exercițiul de trei ori. Îl poți realiza o dată pe săptămână.
  • De asemenea, poți face acest exercițiu și utilizând un stilou în locul degetului. Modalitatea de realizare va fi exact aceeași.

#5 Mișcă-ți ochii ca și cum ai desena un 8 pe podea

Acest exercițiu simplu te va ajuta să îți exersezi mișcarea fizică a ochilor. Se realizează simplu și oriunde: acasă, la muncă, în drum spre școală etc.

  • Imaginează-ți că pe podea este desenată cifra 8, la o distanță de 3 metri de tine.
  • Parcurge figura cu ochii, încet, ca și cum ai desena-o.
  • Parcurge-o de la început la sfârșit pentru câteva minute, iar apoi de la sfârșit la început pentru aceeași perioadă de timp.

#6 Exersează-ți mișcările ritmice ale ochilor

Aceste exerciții îți vor fi de folos pentru întărirea ochilor și îmbunătățirea coordonării dintre mână și ochi. Iată cum faci acest lucru:

  • Stai lângă o fereastră, un gard sau orice alt obiect care dispune de linii verticale, distanțate uniform. Concentrează-te asupra unui obiect îndepărtat, de pe cealaltă parte a barelor. Relaxează-ți corpul și transferă-ți greutatea de pe un picior pe celălalt. Asigură-te că respiri constant și relaxat. Clipește în timp ce faci acest exercițiu și continuă de la 2 până la 3 minute.

#7 Fă exerciții direcționale

O excelentă modalitate de a face exerciții pentru ochi este reprezentată de mutarea lor în direcții diferite.

  • Stai așezat sau în picioare. Uită-te în față. Fără a-ți mișca fața sau capul, uită-te în stânga. Apoi uită-te la dreapta. Mută ochii dintr-o parte în alta de 5 ori. Repetă exercițiul de 3 ori.
  • Fără a deplasa capul, privește în jos. Concentrează-te pe ceea ce vezi. Apoi, uită-te în sus. Concentrează-te pe ceea ce vezi. Repetă exercițiul de trei ori.
  • Uită-te înainte, Apoi în jos și spre stânga. Concentrează-te pe ceea ce vezi. Apoi, mișcă ochii pe diagonală și privește în dreapta-sus. Focalizează pe ceea ce vezi. Repetă exercițiul de trei ori.

Desigur, pentru a te asigura de sănătatea ochilor tăi, nu ezita să efectuezi periodic vizita oftalmologică. Aceste exerciții sunt excelente pentru păstrarea ochilor sănătoși. Sunt contraindicate în cazul persoanelor care suferă de cataractă, orbire sau celor care se recuperează după rănirea corneei. Nu uira că exercițiile nu te scapă de vizita medicală, care este obligatorie.

ebook de gaming

Sursă imagine predefinită:Designed by Freepik

RevanGlasses

Povestea Revan a început pe 20 aprilie 2016, când am pus în practică dorința de a crea și de a aduce un produs nou și util în România. Prin intermediul acestui blog, întreaga echipă Revan Glasses face toate eforturile pentru a-ți pune la dispoziție sfaturile necesare pentru a-ți proteja sănătatea.

Un comentariu

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *